In het nieuws

De Stentor

17-03-2020

Lovende reacties en orders na afloop van de modeshow voor blinden en slechtzienden. ,,Als dit eenmaal gaat lopen dan kon het nog wel eens heel groot gaan worden’’, zegt kledingontwerpster Rachel Lourens.

Klik hier voor het artikel.

DAM WRITERS

27-02-2020

In een wereld waar inclusiviteit bespreekbaar is geworden, wordt de doelgroep blinden en slechtzienden nog compleet genegeerd in de mode-industrie. De 26 jarige Textielkunde student Rachel Lourens maakte voor haar afstudeerproject de SeeFeel kledingcollectie. De collectie helpt vrouwen met een visuele beperking om zelfstandig kleding uit te zoeken. Maar hoe ontwerp je kleding voor mensen die het niet kunnen zien?

Klik hier voor het artikel.

Saxion.nl

17-02-2020

Eindelijk is er een kledinglijn voor vrouwen met een visuele beperking: SeeFeel. En wel dankzij Rachel Lourens (26), die deze maand met de door haar ontworpen kledingstukken afstudeerde aan de opleiding Fashion Textile Technologies. Nu is het tijd voor de volgende stap: de boer op ermee!

Klik hier voor het artikel.

NPO 5: Zin in weekend

09-02-2020

De volgende stap is het merk SeeFeel in de markt zetten. Maar hoe doe je dat als net afgestudeerde student zonder spaargeld? Er is een crowdfundingsactie gaande, waarvan de teller inmiddels op 1300 euro staat. Daar heeft ze in ieder geval de stoffen van de presentatie-collectie van kunnen betalen.

klik hier voor de uitzending.

*Vanaf minuut 09.40

Tubantia

07-02-2020

”Op de rugzijde van elk kledingstuk is een subtiel reepje stof genaaid, dat de achterkant aanduidt. De kleding van het merk in wording SeeFeel is hoofdzakelijk in donkere kleuren. „Daar vallen vlekken minder op dan bij lichte kleuren.”

Klik hier voor het artikel.

De Stentor

03-02-2020

Blinde vrouwen willen net zo leuk gekleed over straat als anderen. Het liefst in makkelijke kleding die ze zelfstandig kunnen kopen. Maar in de mode-industrie in Nederland is geen aanbod. Tot Rachel Lourens (26) de speciale kledinglijn SeeFeel ontwerpt. Een geschenk uit de hemel.

Kik hier voor het artikel.

Het AD

03-02-2020

“Soms heeft een verkoopme­de­werk­ster geen geduld of, nog gekker, mag de blindenge­lei­de­hond niet mee naar binnen.”

Klik hier voor het artikel.

Radio 1

03-02-2020

‘Kleding voor blinde vrouwen? Da’s mooi makkelijk, die zien toch niet wat ze aanhebben en geven toch niet om uiterlijk.’ Een opmerking die ik meerdere keren heb gehoord bij het uitleggen van mijn collectie. Wat een misvatting.

Klik hier voor de uitzending.

*Aanklikken 08.00-09.00 en dan vanaf minuut 48.45

Radio 2

03-02-2020

De doelgroep wil zich niet nog verder onderscheiden, ze willen niet anders zijn en de aandacht op hen gevestigd hebben. Daarom zijn deze kledingstukken op zichzelf niet opvallend. Het zijn simpele en elegante vormen.

Klik hier voor de uitzending.

*Vanaf minuut 46.50